Yangwang: Com la Xina està redefinint el mercat dels supercotxes.

(i per què Europa i EE.UU. estan preocupats)


El Yangwang U9 Track Edition no és només un cotxe. És una declaració d'intencions: BYD ja no competeix només en cotxes assequibles; ara vol liderar l'alta gamma mundial. I ho està aconseguint.

 Les xifres que fan tremolar el mercat

  • Velocitat màxima: 472.41 km/h (rècord mundial per a un elèctric de producció).

  • Acceleració (0-100 km/h): 2.36 segons.

  • Potència: 3.019 CV amb 4 motors independents.

  • Preu: 236.000 USD (aproximadament 1.68 milions de yuan).


"Yangwang U9: El supercotxe elèctric xinès que ha batut el rècord de velocitat (472 km/h) amb una tecnologia un 90% més econòmica que els rivals europeus."


Comparativa amb la competència:

ModelVelocitat MàximaPreu (USD)
Yangwang U9 Track Edition472 km/h236.000
Bugatti Chiron Super Sport490 km/h3.5 milions
Rimac Nevera412 km/h2.4 milions

Tecnologies clau que expliquen el seu èxit:

  1. Plataforma e⁴ (YiSiFang):

    • 4 motors elèctrics independents (1 per roda).

    • Control del parell 100 vegades per segon, evitant pèrdues de tracció fins i tot a 400 km/h.

  2. Bateria LFP de BYD:

    • Més segura que les bateries de níquel (sense risc de combustió).

    • Càrrega ràpida de 500 kW (10 minuts del 30% al 80%).

  3. Suspensió DiSus-X:

    • Ajusta l'altura i amortiment de cada roda de forma independent.

    • Permet fins i tot fer "botar" el cotxe (un espectacle visual que es va viralitzar).

Per què és una amenaça per a Europa i EE.UU.?

  • Preu disruptiu: El Yangwang U9 costa un 90% menys que un Bugatti Chiron, amb prestacions similars.

  • Tecnologia pròpia: BYD controla tota la cadena de producció (bateries, motors, xips), cosa que li permet reduir costs.

  • Suport governamental: La Xina inverteix milers de milions en I+D per a vehicles elèctrics d'alta gamma.

Impacte en la transició energètica:

Els supercotxes sempre han estat el "sancta sanctorum" dels combustibles fòssils. Ara, BYD demostra que:

  1. L’elèctric pot ser més ràpid i més barat.

  2. La tecnologia xinesa ja no és una còpia; és innovació pura.

  3. Aquests avenços es filtraran als cotxes de masses (ex: el BYD Seagull ja usa bateries LFP millorades).

"Quan un supercotxe xinès costa un 90% menys que un Bugatti, ja no és un producte de luxe: és un senyal que la transició energètica és imparable. La qüestió ja no és si deixarem els combustibles fòssils, sinó quan."

___________________
Saber-ne més:

Comentarios

Entradas populares de este blog

Alemania y las renovables

Y ahora, CEPSA

El falso negacionismo climático de DT